Stejně jako Instagram, Facebook a spousty dalších sociálních sítí, tak i YouTube má svůj algoritmus pro zobrazování videí uživatelům.

Podle Alexe Meyera, který je uznávaným odborníkem na sociální sítě se YT algoritmus mění každý den.

Zajímá vás jak Youtube vybírá videa, která vám zobrazí? Nebo tvoříte svůj YouTube kanál a potřebujete pochopit metriku pro zobrazování videí? Jedno je jisté, nejste to tak úplně vy, kdo rozhoduje o tom, které příspěvky se vám zobrazí a jak na vás YouTube bude cílit v dalších částech webu jako jsou např.

Výsledky hledání ( Search): výsledek hledání obsahuje informace o videu, kanálu nebo playlistu na YouTube, které odpovídají parametrům vašeho vyhledávání zadaným v žádosti o rozhraní API.

Navrhovaná videa (YouTube Suggested Videos): Sloupec doporučených videí je pro návštěvnost vašeho YouTube kanálu jeden z nejdůležitějších. Většina sledujících na youtube totiž kliká ona doporučená videa. V tomto sloupci naleznete více druhů videí: Videa od tvůrce kanálu, ale i  související videa (videa z kanálů podobná tématicky vašim videím).

Historicky údajně YouTube považoval za nejhodnotnější videa jednoduše ta, která měla nejvyšší počet shlédnutí.

Aktuálně YouTube zajímá:

  1. Kolik času vaši diváci tráví sledováním vašeho videa ( watch time)
  2. Kolik času tráví vaši diváci sledováním YT při jeho návštěvě celkem ( session time)
  3. Like a Dislike u videí

 Jednoduše řečeno: YouTube má rád kanály, které obsahují videa, která sledující neopouští a naopak inspirují je ke sledování dalších videí – ať už na stávajícím kanálu, ale i relevantních kanálech ostatních uživatelů.

Moje rada zní jednoduše: tvořte zajímaví videa, nastavte dobře SEO ( brzy bude nový článek), dělejte maximum a věřte že to dobře dopadne! 🙂

A máte-li ještrě chvíli…mrkněte na zajímavý projekt, který založil bývalý zaměstnanec YouTube Guillaum Chaslot a snaží se ukázat fungování YT algoritmu. Poukazuje na zvláštní metriky youtubu a je jen na vás, jaký obrázek si na tyto stránky uděláte.

 

 

 

 

 

Advertisements