V roce 2016 utratili ve Francii v internetových obchodech nakupující 72 miliard EUR. V roce 2017 pokořili hranici 80 miliard EUR a v roce 2019 je odhadováno překročení hranice 100 miliard EUR.

36,6 milionu Francouzů nakupuje ročně na internetu.
1/4 z nich nakupuje na mobilních zařízeních.

Francouzský e-commerce každým rokem posiluje, nicméně favorité na prodej online v TOP 5 zůstávají stejní.

Móda a obuv – Elektronika – Cestovní ruch – Služby – Knihy, časopisy, DVD.

Věděli jste, že ve Francii…

59% kupujících v roce 2017 použilo k nákupu i zahraniční stránky.
47% použilo při nákupu diktování hlasem.

Na vzestupu jsou také programy pro rychlé kontaktování zákaznické podpory. Kdy zákazník dostane odpověď na otázku rychleji a uspíší se tím nákupní proces. Francouzský zákazník ji začíná preferovat před emaily a telefony.

Pojďme se dnes podívat z blízka cestovní ruch v oblasti e-commerce.

CESTOVNÍ RUCH

V roce 2017 byl cestovní ruch se svými prodeji třetím největším podílem e-commerce koláče za oděvy a kulturní produkty. Cestovní ruch ve Francii zaznamenal prudký nárůst v kamenných obchodech o 13% oproti minulému roku a v u online rezervací o 8,5 %.

Tržby z mobilních telefonů představují Mobilní 20% prodejů z celkových tržeb. Tím, že studuje trochu blíž, zvyky uživatelů internetu, Médiamétrie podotýká, že nákupy jsou prováděny na 56% v mobilních aplikacích a 70% na webových stránkách.

Největší skupinou u cestovního ruchu v e-commerce jsou ve Francii zákazníci ve věku 23-34 let. Pro tyto zákazníky je klíčová komunikace přímo ve chvíli, kdy aktuální téma řeší. Zde se vracíme již ke zmiňovaným „online chat“ aplikacím.

Advertisements